Thursday, January 31, 2013

Sambutan Maulidur Rasul Bersama Ustaz Don Daniyal

Sambutan Maulidur Rasul Kementerian Kerja Raya 18 Rabiulawal 1434H / 30 Januari 2013 diadakan di Dewan Tan Sri Mahfuz Khalid. Sambutan dimulakan dengan perarakan dan laungan selawat ke atas Nabi Muhammad S.A.W. Sambutan ini dimeriahkan dengan ceramah Maulidur Rasul yang disampaikan oleh penceramah terkenal Al Fadhil Ustaz Don Daniyal Bin Don Biyajid atau mudah dengan panggilan Ustaz Don.

Ketibaan Ustaz Don dalam dewan. Seghak sekali dengan reben hitam beliau.

Gaya Ustaz Don menyampaikan ceramah beliau

Ketika berdiri sambil berceramah. Dekat 2 jam gak tu. Berbeza sekali kalau kita tengok 30 minit Ustaz Don kat tv. #30minitustazdon yang sekejap sangat. Ceramah ni makan masa dekat 2 jam serius memang puas giler. Puas menatap Ustaz Don tapi belum puas dengar ceramah beliau. Boleh kata penyampaian beliau mengajak kita beremosi dan menghayati cerita beliau.
 
Peluang berphoto-photo dengan Ustaz Don. Peluang tak datang selalu, so kena rebut la peluang. Kalau malu-malu tu melepaslah. Ini kira candid gak ni. Tapi gambar bawah ni bukan candid.
 
Apa cam? Sapa seghak? Opkos la Ustaz don. 
Siap berbaju melayu lagi aku. Aku join perarakan tu yang pakai full set. Ok la next entri aku share skit pasal buku keluaran khas dari Ustaz Don.

Buku "Syariat itu Mudah Kahwin itu Indah" oleh Ustaz Don Daniyal

2 comments: