Wednesday, March 2, 2016

GANDAKAN WANG SIMPANAN CARA SELAMAT

Hurmmm ! Mengeluh panjang aku. Aku rasa bukan aku seorang je yang terasa. Pastinya semua merasainya.

Kos sara hidup meningkat !  Harga barang naik ! Tol naik ! 
Segala benda nak pakai duit. Belanja rumah, kereta, dapur, bil elektrik, air, telefon, belanja sekolah, nursery, bas sekolah, perbelanjaan harian, minyak kereta, tol dan sebagainya.. 

Kalau sumber kewangan datang dari gaji je, tak cukup ni. Mana lagi tempat nak sodok duit ni. Dan yang pasti, mohon pinjaman peribadi la jawabnya. Dengan nama  saintifiknya   'BERHUTANG' ! 

Aku yakin ramai buat personal loan. Berapa ramai pula yang buat konsep gali  lubang  tutup lubang. Dan aku salah seorangnya. Aku pernah berpengalaman dalam hal ni. Bukan kerana desakan hidup tapi atas desakan nafsu kehendak. Nak itu, nak beli ini. Akhirnya  menanggung la bebanan hutang. Nasib baik tak banyak. Kalau banyak tu masak la nak menanggung.

Dan berita paling gempar baru-baru ni lebih 200 RIBU anak muda umur 25 tahun dah diisytiharkan  bangkrap.
Sumber Astro Awani..

dan sumber dari Kosmo..

"PUTRAJAYA – Sebanyak 276,753 individu diisytihar bankrap sehingga Disember tahun lalu membabitkan mereka seawal usia 25 tahun.

Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Nancy Shukri (gambar kecil) berkata, keba­nyakan punca individu berkenaan mengalami bankrap adalah disebabkan kegagalan membayar balik pinjaman sewa beli kenderaan, pinjaman perumahan, peribadi serta kad kredit dan pinjaman perniagaan.

Beliau berkata, berdasarkan data daripada Jabatan Insolvensi Malaysia (MDI), kes-kes kebankrapan dikesan seawal usia 25 tahun dan majoriti kes bankrap membabitkan usia 25 hingga 44 tahun."
Berita selanjutnya di Kosmo[Klik]

Menakutkan !  Muda-muda dah muflis? Ini memang masalah tak tahu urus kewangan.  

Ekonomi sekarang kurang menentu. Yang (Alhamdulillah) masih bekerja juga dah kena  mula fikir cara nak tambah pendapatan sampingan. 

Dengar banyak syarikat-syarikat buang pekerja,  memberhentikan kerja,  VSS dan lain-lain. Ke mana hala tuju kalau dah kena macam ni? Kalau kata diberi notis dan wang pampasan. Cukup tak? Bukan nak guna sebulan dua. Macam mana nak kembangkan  duit tu? Yang tak dapat wang pampasan macam mana pulak? Perit ! Apa yang  penting  sekarang ni kena fikir beberapa alternatif lain. Mencari sumber lain supaya dapat jana pendapatan tambahan atau kembangkan duit simpanan. 

Ada yang mulakan perniagaan kecil-kecilan. Ada juga yang mula cari peluang dalam pelaburan hartanah, saham dan sebagainya. Melabur kata orang. Sikit-sikit lama-lama  jadi bukit.  

Aku selalu dengar main saham-saham ni tapi aku kurang pengetahuan dalam bab-bab ni. Kena ada ILMU dulu bro baru boleh join. Jangan salah labur, melebur! 
  
Baru-baru ni aku terdengar pasal satu seminar yang cerita pasal peluang-peluang pelaburan  yang patuh syariah.
Pernah dengar Seminar EWOWANG? Ianya ajuran  9 Equity Wealth Creations Sdn Bhd.  Bukan seorang tapi 4 pakar ni akan ajar tentang urus kewangan, pelaburan mana yang patuh syariah serta macam mana nak rebut peluang-peluang pelaburan yang ada (Hartanah & Bursa Malaysia). 
Nak belajar melabur kena jumpa pakar-pakar dalam bidang pelaburan, kena rujuk dorang, belajar dengan dorang, hadir seminar mereka. Biasa la nak mulakan sesuatu  memang memerlukan modal. Anggaplah ianya sebagai satu pelaburan ilmu untuk menempah kejayaan pada masa akan datang.. 
Boleh tengok-tengok dulu  Facebook Pakar-pakar ni. 
  • Dr Zaharuddin Abd Rahman
(Pakar Perbankan & Kewangan Islam) 
  • Abang Abu
(Speaker, Trainer, Penulis, Jurulatih Kewangan) 
  • Ahyat Ishak
(Pengarang buku terlaris ‘Strategik Pelabur Hartanah’) 
(Mentor Pelaburan Saham No.1 Malaysia, Pengarang buku terlaris  ‘Jejak Mentor Pelaburan Saham’, ‘Mudahnya Pelaburan Saham’, ‘Melabur atau Melebur’) 

Pada yang betul-betul berminat  untuk belajar  atau  mengetahui bidang pelaburan ni yang BETUL boleh datang ke seminar ni. 

Ini bukan SKIM CEPAT KAYA atau MLM !  
(Korang kena hati-hati dengan pelbagai  jenis pelaburan yang ada sekarang.  Banyak yang lesapkan duit orang je.) 

Aku pun baru tau trading FOREX pun haram hukumnya. Nak tau lebih lanjut pasal halal haram ni, saksikan  video dari  Dr. Zaharuddin Abd Rahman.

ADAKAH ANDA TERLIBAT DENGAN PELABURAN YANG 'COP HALAL' ?Adakah pinjaman bank anda 'halal'?Adakah skim pelaburan yang anda sertai patuh syariah?..Ramai yang prihatin tentang halal haram dalam isu pemakanan & minuman TETAPI dalam aspek kewangan & pelaburan TIDAK RAMAI yang ambil peduli.Kepada semua yang terlibat dalam jual beli & pelaburan, ketahuilah betapa pentingnya kita mendalami ilmu halal haram dalam urusan wang.Kita perlu mengenali ciri-ciri pelaburan yang halal agar kehidupan kita diberkati dan sentiasa mendapat rahmat Allah SWT.Antara ciri-ciri pelaburan yang HALAL:1. Produk yang dikawalselia oleh Jabatan Perbankan Islam & Takaful (BNM), Suruhanjaya Sekuriti Malaysia 2. TIADA unsur riba3. TIDAK ada jaminan untung dan lain-lain yg wajib kita ketahui.Temui Ustaz Dr. Zaharuddin Abdul Rahman (UZAR), Presiden Mursyid Malaysia, Penasihat Syariah Kewangan Islam Tempatan dan Antarabangsa bagi mengupas persoalan halal haram urusniaga dan pelaburan....=•=•=•=•=•=•=•=•=•=•=•=•=•=•=•=•=•=•=DAFTAR SEMINAR EVOWANG SEKARANG! =•=•=•=•=•=•=•=•=•=•=•=•=•=•=•=•=•=•=TEMPAT :IDCC Convention Centre, Shah AlamTARIKH : 12 Mac 2016 (Sabtu)MASA : 8.30pagi - 6.00petang..REBUT HARGA EARLY BIRD SEBELUM HARGA SEBENAR RM399 DIAKTIFKANTiket RM199 SUDAH SOLD OUTTiket RM299 SELLING FAST! (BELI SEKARANG SEBELUM SOLD OUT)★ TEMPAT ADALAH TERHAD❗★ Cepat❗ Bertindak sekarang❗★ Insha Allah. Kita USAHA, ada sumber rezeki ALLAH tetapkan untuk kita..=•=•=•=•=•=•=•=•=•=•=•=•=•=•=•=•=PERLU PENJELASAN LAGI?✆ TANYA MELALUI WHATSAPP=•=•=•=•=•=•=•=•=•=•=•=•=•=•=•=•=Whatsapp 'EVOWANG' ke +60193231815 atau +60175251815Whatsapp 'EVOWANG' ke +60193231815 atau +60175251815Whatsapp 'EVOWANG' ke +60193231815 atau +60175251815Atau hubungi SEKARANG0193231815 | 0175251815 | 0168317860 | 0166332207 | 0126801197
Posted by Mohd Asri on Thursday, February 25, 2016

=•=•=•=•=•=•=•=•=•=•=•=•=•=•=•=•=•=•= 
DAFTAR SEMINAR EVOWANG SEKARANG! 
=•=•=•=•=•=•=•=•=•=•=•=•=•=•=•=•=•=•= 

TEMPAT :IDCC Convention Centre, Shah Alam 
TARIKH : 12 Mac 2016 (Sabtu) 
MASA : 8.30pagi - 6.00petang.. 

Insha Allah. Kita USAHA, ada sumber rezeki ALLAH tetapkan untuk kita.. 

Whatsapp 'EVOWANG' ke +60193231815 atau +60175251815 
Whatsapp 'EVOWANG' ke +60193231815 atau +60175251815 
Whatsapp 'EVOWANG' ke +60193231815 atau +60175251815 

Layarihttp://www.evowang.com/untuk 
maklumat lanjut!