Saturday, February 25, 2017

MINYAK KUAT mampu buat rumahtangga bahagia !

Tengok tajuk aku dah naik pelik dah. Minyak apa ni ? Haha selalu dengar ubat kuat kan tapi ni MINYAK KUAT. Wow macam menarik je. Haaa apa kaitan minyak kuat ni dengan kebahagian rumahtangga. Okeh sebelum aku cerita pasal minyak kuat ni aku share sikit tips kebahagiaan rumahtangga ! 

Antara kunci-kunci utama yang menyumbang dalam kebahagiaan rumahtangga ni. 

Kunci 1- Agama
Semestinya keluarga yang bahagia ni lahir dari didikan agamanya yang sempurna. Tak perlu aku huraikan. Semua dah tau tapi tak semua mengamalkannya. Betul tak? Tak bersyukur dengan nikmat yang Allah bagi. Mereka yang bersyukur ni tenang je hidup dia. Ada masalah ke takde masalah ke tenang je. Lapang dada orang kata. 

Kunci 2 - Pendapatan/Sumber Kewangan 
Zaman moden sekarang memang susah kita nak cakap. Zaman sekarang ni kalau tak de kerja memang susah nak menyara keluarga. Tambah-tambah lagi tinggal di bandar, kos sara hidup tinggi. Bukan segala-galanya wang tetapi segala-galanya menggunakan wang. Dalam melahirkan rumahtangga yang bahagia, perancangan kewangan juga memainkan peranan yang penting. Suami isteri kena tau cara menguruskan kewangan. Mungkin hari ni kita mampu, esok lusa pinjam isteri, tulat dah mula pinjam kawan, last-last pinjam dari sumber yang berisiko tinggi. Bukan kata yang tak bekerja saja, yang bekerja pun sama, pantang ada duit lebih ! Guna sesuka hati last-last asyik tak cukup. Tiada wang simpanan untuk tujuan kecemasan, hal-hal penting seperti yuran sekolah, insuran kereta dan sebagainya. 

Kunci 3 - Kesihatan
Kesihatan ni aku bagi kepada-dua, zahir dan batin. Tubuh badan yang sihat, minda cergas dan otak cerdas. Boleh bekerja, boleh menunaikan ibadah. Bila dah tak sihat macam-macam boleh berlaku. Ada zahir yang kuat tapi batin lemah pun masalah juga. Kalau bab batin lemah ni of kos la kita maksudkan orang lelaki la kan. Kesian gak orang lelaki ni, para suami-suami ni. Banyak kes perceraian disebabkan masalah batin ni. Tak kuat, lembik dan tak tahan lama. Jangan main-main. Tengok artikel bawah ni.
Sumber dari Google Image
Nampak tak artikel ni, semakin serius dan membimbangkan. Malah menakutkan. Yang ada masalah batin ada pelbagai kategori, ada masalah tapi tak cari penyelesaian, ada masalah tapi segan nak bagitau, ada yang bermasalah tapi tidak menjumpai jalan penyelesaian. Sebab-sebab hal sebegini jangan dipandang ringan. Barang kita nak pakai lama tu. Kena jaga elok-elok. Yang elok pun kena jaga, bukan apa kita risau masuk angin, peredaran darah tidak lancar. Macam mana nak jaga ? 

Haa yang ni la aku cakap awal tadi MINYAK KUAT !
Minyak Lintah Belacak Tok Jali
Dari segi kesihatan minyak belacak atau minyak lintah ni digunakan untuk urutan batin sejak turun temurun. Orang dulu-dulu, orang kampung-kampung banyak guna minyak ni. Sangat membantu untuk beredaran darah. Nak mengurut pun ada tekniknya korang boleh rujuk youtube atau google cara mengurut batin dengan betul. Memang kena betul tekniknya kalau tak nanti tak menjadi hehe. Kalau bab minyak lintah ni pasti ramai yang tanya "Boleh bagi panjang ? Keras ? Besar ? Tahan lama ? " Haa, ini la kelebihan minyak kuat ni. Nak panjangkan ke, nak besarkan, keras, nak tahan lama, In Shaa Allah boleh minyak Lintah Tok Jali boleh membantu. Jangan segan silu nak bagitau ada masalah. Ni bab kesihatan ni jangan main-main.
Minyak Lintah Belacak Tok Jali
Ni aku tunjuk sikit gambar, aku ambil setitik sapu kat urat tangan. Tudiaaa naik urat-urat, ini kan kalau sapu kat tempat tu. Fuhh padu !! Aku pun dapat tau dari member, terus aku dapatkan sebotol, bukan apa demi menjaga kesihatan sebagai lelaki. Ada jugak orang dapatkan urutan dari tukang urut kampung, kadang-kadang susah nak jumpa, kalau ada jauh nak pergi. Yang segan-segan tu, urut sendiri je la. Tutorial ada tak susah pun. 

Aku yakin, pasti ada yang masih tercari-cari minyak urut ni. Nak tak ? Ni aku bagi nombor bro ni. Korang call nombor ni 0162265127 (Hezlee)… Harga sebotol RM74.90 tidak termasuk pos katanya. 

Ingat tu sambung balik Kunci 3 - Kesihatan
Lepas ni korang bangun pagi-pagi tengok dah terpacak.. "Good Morning Sir ! "... Haha... Bini sebelah jeling sengih-sengih.. Haaa mau tak bahagia rumahtangga.. Biar kita cuba mengelak dari kita yang merana kemudian hari. 

1 comment:

  1. untuk kebahagian suami isteri apalah sgt dgn harga minyak tu yg mahal sikit kan?

    ReplyDelete