Friday, May 15, 2015

Hotel 5 Bintang di Kelantan | Hotel Perdana Kota Bharu

Alhamdulillah, akhirnya impian nak ke Negeri Kelantan telah tercapai jua. Tepat jam 8.33 pagi 8/5/2015 aku telah menjejakkan kaki aku di Bumi Kelantan yang jugak dikenali sebagai negeri Cik Siti Wan Kembang. Kalau korang nak tau, negeri Kelantan la satu-satunya negeri yang aku tak pernah sampai lagi dalam Malaysia. Padahal dari Kuala Lumpur ke Kelantan baru sejam naik kapal terbang. So dah sampai Kelantan nak tinggal mana plak?? Haa ni la aku nak cerita. 
Aku nak royak aku stay kat Hotel Perdana Kota Bharu | Hotel bertaraf 5(lima) bintang di Kelantan. Wow lima bintang tu. Macam mana lah agaknya hotel lima bintang ni. Hotel Perdana ni dekat je dengan Lapangan terbang Sultan Ismail Petra lebih kurang 15 minit.
Selfie kejap (bukti) hahaha....
Apa yang best tentang hotel ni lokasi yang sangat strategik, berada di tengah-tengah bandar Kota Bharu ni. Nak ke Stadium Kota Bharu dekat, nak ke pejabat-pejabat kerajaan pun dekat, tempat-tempat shopping, nak ke mana-mana tu boleh jalan kaki je. DAN yang menarik perhatian aku tentang Hotel Perdana ni telah mendapat Sijil Halal yang diiktiraf dari JAKIM dan Hotel ni merupakan hotel yang bercirikan Islamik. Patutla Negeri Kelantan juga dikenali sebagai Serambi Mekah. Ciri-ciri Islamik dititikberatkan. 
Ruangan lobi dan laluan ke bilik-bilik dihiasai dengan pelbgai lukisan-lukisan yang menarik. Lukisan-lukisan ni semua hasil dari pelukis-pelukis tempatan iaitu orang Kelantan sendiri. 

Hotel Perdana ada 272 bilik ke semua. Terbahagi kepada dua Bahagian, iaitu Classic Wing dengan Executive Wing. 

Classic Wing
Deluxe Classic
6 Accessible Rooms
Premier
Deluxe Premier
Deluxe Suite
Antara bilik-bilik di Classic Wing. Jom jamu mata.. 
Pelbagai jenis bilik dan bentuk susunan pun lain-lain, masuk je dalam satu-satu bilik ni rasa macam malas je nak keluar. 
Hotel ni ada sediakan bilik untuk Orang Kurang Upaya. Bilik air yang telah diubah suai. Kalau bawa masuk wheel chair tu pun muat, memang mengambil kira keselesaan dan memudahkan pelanggan. 



Executive Wing
Perdana Executive
Perdana Suite
Presidenial Suite
The Royal Suite
Presidential Suite
Suite ni untuk orang-orang kenamaan, ahli korporat, mahupun menteri-menteri. 
The Royal Suite
Haa, dapat gak merasa duduk dalam Royal Suite ni. Kalau bukan kerana inspection ni memang agak mustahil la dapat masuk dalam bilik ni. Serius aku sangat teruja. Suite besar dan luang legar sangat selesa. 
Antara Lukisan Batik yang paling aku suka, kenapa? Lukisan ni nampak 3D, macam boleh pegang je. Cantik sangat. Lukisan ni jugak dihasilkan oleh orang Kelantan sendiri. Lukisan ni ada dalam Royal Suite.

Antara fasiliti yang ada kat Hotel Perdana ni, cafe, restoran, kolam renang, gym, bilik komputer dan lain-lain. 
Cerana Coffee House
Kolam renang

3 hari berlalu dengan pantas, tak puas dok Hotel ni. Katil dan bantal yang empuk, letak kepala je tertido, sangat relaxing. Kakitangan-kakitangan hotel sangat ramah dan friendly. 

Untuk maklumat lanjut tentang Hotel Perdana Kota Bharu boleh klik link bawah ni. 

Hotel Perdana Kota Bharu 
Jalan Mahmood15200 
Kota Bharu Kelantan 
Tel : 609-745 8888 
Faks : 609-748 8855 
Emel : inquiry@hotelperdanakotabharu.com

Kat sini aku nak ungkapkan jutaan terima kasih kepada Destination Malaysia kerana beri peluang untuk aku menyertai Perdana Trail explore Negeri Kelantan dan ucapan terima kasih tidak terhingga kepada Hotel Perdana Kota Bharu kerana menyediakan penginapan dan fasiliti yang terbaek. Harap berjumpa lagi di lain hari. 

Cerita menarik sepanjang di Kelantan.
Part 1: Perdana Trail  | Heritage & Historical Walk

7 comments:

  1. Pergh! Lawa2 gambar! Stress tgk! Jom kita tukar kamera nak? :)

    ReplyDelete
  2. Cantiknya hotel tu! Kalau lah dapat merasa tidur kat Royal Suite tu....semalam pun jadi lah hehe

    ReplyDelete
  3. amboi sakan abg kite sorang ni hahaa

    ReplyDelete
  4. Perghh cantik gila hotel tu... nanti kalau mai kelantan, nak stay sini lah and nak try teh burung puyuh tu

    ReplyDelete