Friday, December 28, 2012

Error Coin 20 cent 1987

Tambah lagi koleksi aku. Kali ni duit syiling 20 sen error (rosak/ salah cetak/ salah proses. Kalau syiling biasa ada gerigi kat kelilng syiling tu tapi ni kosong, clear macam cincin pun ada, macam keychain pun ada. Tengok perbezaan kat gambar bawah ni. Prasan tak?

9 comments:

  1. salam petang jumaat
    singgah ptg :)

    ReplyDelete
  2. waww,.. aku punya juga tuh 2 keping,.. salam sukses sobatq

    ReplyDelete
  3. Nampak macam tumble coin. Dah banyak kali termasuk mesin. Saya pun ada terjumpa sekeping dua.

    ReplyDelete
  4. Mula-mula saya pun ingat ini adalah error coin...tetapi lepas tunjuk syiling begini kepada pakar, mereka kata adalah duit syiling yang cuci dengan pakaian sekali dalam mesin basuh...

    ReplyDelete
  5. Tumble coin
    Syiling rosak akibat dari mesin basuh/dobi,tiada nilai kerana kategori rosak bukanlah error

    ReplyDelete