Friday, January 22, 2016

Eroll Barbershop | Barber Hipster di Kuala Kangsar

Baru-baru ni aku balik kampung rumah mertua aku kat Kuala Kangsar, kali ni semangat lebih sikit, nak tau kenapa? Haha, yelah baru aku tau kat kualer ada barber hipster. Barber je pun tapi semangat lebih. Apahal? Okeh kalau nak tau, barber hipster ni berlainan sikit dengan saloon-saloon rambut yang kita biasa pergi ni. Meh tengok bawah ni. 
eroll barbershop
Eroll Barbershop Kuala Kangsar 
eroll barbershop
eroll barbershop
Bro Arm antara stylist kat Eroll Barbershop
Haa ni la sebabnya aku tertarik dengan Barbershop ni. Manarik tak? Barber Hipster ni deko-deko lain sikit. Ala-ala old skul.. Nak masuk pun gerun je. Haha. Nampak tak kelainan dan perbezaan dengan saloon-saloon gunting rambut yang biasa. Lain kan? 
eroll barbershop
Turn aku pulak...
eroll barbershop
Tudia apa cam? Smart tak? Memang puas hati. Balik rumah ada banyak sunyumm kikiki.. 

Rupa-rupanya dah lama dah Eroll Barbershop ni wujud, aku je tak tau. Kalau la aku tau, memang tiap kali balik kualer aku pegi potong rambut kat sini. Haha ni pun aku tau masa Projek Hipster explore Ipoh Fest baru-baru ni. Kat Ipoh pun ada Eroll Barbershop gak, dan yang menariknya kat Kuala Kangsar ni kira yang pertama dibuka sebelum melebarkan cawangan ke IPOH. Ooo gitu rupanya.. Baru teman tau.. kikiki 
Haircut cuma RM10.00, kalau student dapat harga lagi murah RM700 ke 8.00. 
eroll barbershoperoll barbershop
Pomade STAR WAX 1X
Sebelum balik aku rembat pomade satu. Aku beli yang Star Wax tu harga, RM35.00. First time aku beli pomade sebenarnya. Kalau sapa-sapa kat kualer yang nak dapatkan pomade boleh dapatkan di Eroll Barbershop. 
eroll barbershop
WAK DAUS klon

Oh ya lupa nak bagitau yang Eroll Barbershop Kuala Kangsar telah berpindah dari Chandan Puteri ke G29, Bandar Baru Kualer (belakang bas stesen Kuala Kangsar) Kalau teringin nak potong rambut hipster boleh ke sini. Haha.. Waktu operasi 11.00 pagi sehingga 7.00 petang. Jumaat tutup.
Eroll Barbershop
Facebook : Eroll Barbershop
Instagram : Eroll Barbershop


Alamat : 
G29 Bandar Baru, 
Kuala Kangsar
No Tel : 0169503974