Sunday, May 11, 2014

Little Scientists | Memupuk Si Kecil meminati Sains

First time aku join program Little Scientist yang diadakan di Putrajaya baru-baru ni. Bak kata pepatah "Melentur buluh biarlah dari rebungnya" Begitulah usaha yang dilakukan oleh Ms Ho Teh Eng founder kepada Little Scientist Education yang bermisikan "Inspire Every Child to Love Science" dalam kata lainnya Inspirasi Setiap Kanak-kanak Cintakan Sains - yang aku sendiri rasa memupuk minat kanak-kanak dalam bidang sains seawal usia kecilnya lagi. Ms Ho Teh Eng juga seorang bekas jurutera kimia, sanggup menukar kerjaya juruteranya semata-mata untuk menerajui Little Scientis. Di hari program aku bawa anak aku Akif Danish nak tengok dia minat ke tak? Seriusly Akif sangat seronok belajar benda baru ni. Bermain sambil belajar.
Bermain dengan Magnet
Perasaan ingin tahu kenapa magnet melekat dan kenapa ia menolak.
Bermain dengan Magic Sand
Yang ni pun aku pun teruja, mana taknya masuk pasir ni dalam air, pasir tu basah, bila angkat pasir tu terus kering. Haaa... macam mana tu?
Antara parents yang hadir dalam program ni... Beri galakan untuk anak-anak.
Tengok khusuknya budak-budak ni. Seronok belajar sains ni kan..
Eh, bukan main lagi Akif ni.. Dapat kawan lagi seronok la main. Adam namanya...
Little Scientists adalah program unik dengan 12 tahun pengalaman, dan telah berkhidmat lebih daripada 450 buah tadika di Malaysia.
Antaranya Brainy Bunch Islamic Montessori, Tadika Dzul Iman, Al-Fatih Integrated Preschool
Apa faedahnya Little Scientist ni?

Mengajar cara bermain dengan betul, memupuk minat dan perasaan ingin tahu.
Juga mendidik Sains dalam Islam
Dari segi sistem pembelajaran, Little Scientist menyediakan Sains kurikulum (rancangan pengajaran, bahan bantuan mengajar, bahan eksperimen) dan juga melatih guru-guru.
Semua kemudahan disediakan. 

atau

1 comment:

  1. sains nih menarik minat sebab kita terlalu taksub nak taw apa sebab di sebalik kejadian.. tp husna tak minat sains..hahaha..

    ReplyDelete