Friday, August 15, 2014

Lego bukan sekadar permainan kanak-kaknak | Reka Kreativiti

Aku cuba mempelbagaikan permainan koleksi lego yang aku ada ni selain dari buat display je. Aku nak susunatur lego ni membentuk penceritaan. Then aku ambik gambar. Memang banyak dah yang kat google buat gini, cuma belum masa nak buat. Nampak macam mudah je, tapi bila dah buat tu memang makan masa gak, edit lagi. Komitmen kena ada | kreativiti. Okeh ni antara gambar-gambar susunatur lego yang aku telah hasilkan. Semua yang aku buat ni base on movie "The Avengers". Antara watak yang ada dalam movie ni Ironman, Captain America, Thor, Hulk, Black Widow dan Loki. Jom tengok, hasil newbies..
Babak ni lepas Hulk selamatkan Ironman yang jatuh pengsan. Semua berkerumun selebum Thor bukakan topeng Ironman.
Yang ni masa Hulk geram dengan Loki, dihentam hentamnya ke lantai bertubi-tubi..
Ni masa Ironman terjun dari Stark Tower dan pakai semula pakaian besinya, terbang semula ke atas dan tembak Loki
Ni babak masa Black Widow nak lompat ke atas kenderaan Alien tu. Dibantu Captain America
Ni babak awal lagi, masa ni Loki sedang berceramah konon dia lah perlu disembah. Loki cuba menembak sapa yang menentang dia namun di halang oleh Captain Amerika.

Ok tak, boleh la kan. Hihi sendiri jawab..Kadang-kadang idea datang mencurah-curah tapi nak merealisakan tu memamg payah. Tambah lagi bab terbang ker melompat ker | App editing pulak tak cukup bahan.. Apapun kalau ada masa aku akan cuba buat yang lain. Aku ada buat 2,3 lagi yang menarik, dah upload Instagram. Kalau nak tengok boleh checkout IG: @red_scarz. Kalau tunggu aku update kat Blog aku ni mungkin lambat sikit. Check terus dalam IG. Kalau sudi follow la IG aku ya. Nanti aku akan follow balik. Bereh!!

1 comment: