Sunday, October 8, 2017

Badminton Asia melantik E-PLUS sebagai Rakan Strategik

Pada 03 Oktober 2017 lepas, Badminton Asia telah menandatangani perjanjian dengan agensi pengurusan acara, E-Plus Global Sdn Bhd (E-Plus), melantik syarikat itu sebagai rakan strategiknya. 
Anton Aditya Subowo, President of Badminton Asia exchanging the contract with Andrew Ching, CEO of E-Plus Global Sdn Bhd.
Majlis penandatanganan antara Anton Aditya Subowo, Presiden Badminton Asia, dan Andrew Ching, Ketua Pegawai Eksekutif E-Plus, menandakan satu kejayaan baru bagi kedua-dua pihak untuk meningkatkan jangkauan sukan serantau.

Badminton Asia, merupakan badan sukan badminton di Asia di bawah pimpinan Persekutuan Badminton Dunia (BWF), adalah badan pertandingan badminton semua di Asia. E-Plus adalah agensi pengurusan acara (events management) yang terkenal kerana kemampuannya mempromosikan dan menganjurkan acara sukan antarabangsa di seluruh rantau ini.


"Kerjasama kami dengan E-Plus adalah berdasarkan kepercayaan bersama kami dalam membangunkan idea-idea dan program-program untuk memenuhi keperluan semua peringkat. Ini juga merupakan sebahagian daripada matlamat kami untuk membantu Persekutuan Negara dalam mengembangkan bakat untuk Sukan Olimpik Tokyo 2020 yang akan datang. E-Plus dilengkapi pengalaman luas dalam mempromosi, menganjurkan dan membangunkan acara-acara sukan, dan saya yakin pelantikan ini akan meningkatkan lagi nilai Konfederasi di Asia, "kata Anton.

Pelbagai program yang bermula dari peringkat akar umbi di sekolah-sekolah dan akademi ke peringkat junior dan kanan serantau serta pertandingan veteran dan elit akan dilaksanakan secara berperingkat-peringkat. Program peningkatan menyeluruh ini akan memberi tumpuan kepada pembangunan badminton pada platform yang lebih luas.
(L-R) Brett Wightman, Principal of Populous; Koo Kien Keat, High Performance Director of Badminton Asia, Datuk Yee Tuck Sing, Group CEO of Seri Mutiara Development Sdn Bhd; Datuk Benny Hoe, Group MD of Seri Mutiara Development Sdn Bhd; Anton Aditya Subowo, President of Badminton Asia; Dato’ Sri Norza Zakaria, President of Badminton Association Malaysia; Greg Kim Hong-Ki, Secretary General of Badminton Asia; Andrew Ching, CEO of E-Plus Global Sdn Bhd; and Kenny Goh, COO of Badminton Asia.
Andrew menyatakan kegembiraannya dalam perkongsian strategik ini. "Saya dibesarkan dalam keluarga yang fanatik kepada badminton. Peluang membina komuniti di rantau ini, terutamanya dengan ranking dunia teratas yang didominasi oleh majoriti negara Asia, akan meningkatkan sukan itu secara eksponen. Kami berharap lebih banyak peminat dan penggemar akan terus menyokong program kami dan terus menjadikan Asia hub untuk mengamalkan badminton di semua peringkat. "
Beliau juga menyatakan bahawa sukan popular di Asia ini boleh dipermodalkan oleh syarikat dan jenama untuk meningkatkan pendedahan dan kesedaran. "Peminat Badminton di seluruh dunia akan melihat mereka dalam kejohanan ini. Syarikat-syarikat dan jenama-jenama yang berminat untuk meneroka peluang-peluang untuk dikaitkan dengan sukan dan kegiatannya boleh menghubungi kami di enquiry@eplusglobal.com. "

Ditubuhkan pada tahun 2004, E-Plus sangat berkelayakan tinggi dalam mempromosikan, menganjurkan dan membangunkan acara-acara sukan di Asia yang disetujui oleh Persekutuan Antarabangsa. Syarikat ini memegang hak untuk pelbagai portfolio genre sukan termasuk Duathlons, Marathon, berenang, trail run, bola tampar, sukan bermotor dan banyak lagi.

Untuk maklumat lanjut, lawati laman web Badminton Asia di laman web www.badmintonasia.org atau E-Plus di www.eplusglobal.com

Aku tak lepaskan peluang selfie dengan Mr. Koo Kien Keat, bekas pemain bergu lelaki Malaysia kini dilantik menjadi High Performance Director of Badminton Asia. Tahniah Mr. Koo.. Sudah pasti kita Badminton Asia dan E-Plus akan merancang sesuatu yang lebih menarik dalam sukan Badminton pada masa akan datang. 


2 comments: