Monday, September 22, 2014

Kejohanan Futsal MAKSWIP 2014

First time aku join Kejohanan Futsal MAKSWIP ni. Sebelum ni aku cuma pernah main dalam peringkat tertutup Jabatan je. MAKSWIP ni singkatan bagi Majlis Kebajikan Dan Sukan Anggota-Anggota Kerajaan Wilayah Persekutuan. Boleh tahan gak pasukan yang join kejohanan Futsal MAKSWIP 2014 ni. Tengok jadual ni lebih kurang 70 pasukan kot yang hantar pasukan. Group dari A-N setiap Group ada 5 pasukan. Kami group L

 Apapun sebelum game 'Wefie' dulu. Yelah nak bukti gi sini. Hahaha.. Ada sijil tu, boleh masuk 'SKT' nanti.

Ramai giler orang. Team dekat 70 pasukan, satu pasukan pulak dekat 10 orang, penonton lagi, manager lagi, pom-pom girl lagi kalau ada..


Ni dia team kami. Bukan calang-calang pemainnya. Semangat yang penting. Dah main kira lain. Hehehe..

Mendengar sepatah dua kata dari Referee.  Biasa la, banyak rules yang tak brapa nak tau. Main je tau. Disebabkan tak tau rules la gol aku dibatalkan. Sepak mula dari tengah, 1st player tu kena touch dan bola tu kena bergolek ke depan dulu baru di kira gol. Aku nyer, 1st player touch bola tak golek then aku rembat. Cis. Idok le tau. 

Result dari 4 perlawanan yang kami telah lalui dirahsiakan, supaya tiada siapa yang riak dengan keputusan yang kami perolehi. Cuma apa yang aku nak cakap kami gagal ke peringkat seterusnya. Apa sekali pun result game kami dalam 4 perlawanan ni, aku puas hati. Yalah dari segi pengalaman terlalu jauh untuk ke peringkat ni. Lagipun player pun belum ada keserasian lagi. Training kena lebih kerap. Chayokkk! Semangat kesukanan. Majulah sukan untuk Negara.

Aku tengok ramai blogger yang hebat berfutsal, harap ada yang boleh create team ke nanti. #kelabbloggerbenashaari pun dah boleh buat satu team ni.

1 comment: