Tuesday, December 27, 2016

Honda Civic baru 2016 Ekslusif dan Sporty !

HONDA telah melancarkan CIVIC terbaru yang merupakan generasi Ke-10 pada Jun 2016 lepas. Satu lagi revolusi baru dalam keluaran Civic. Apa yang pasti, hasil yang paling komprehensif dan bercita-cita tinggi yang pernah dilakukan oleh Honda. Serius nampak ekslusif dan sporty. Tahap pembuatan yang lebih halus dan berdaya saing.  Bukan itu saja, Honda juga tawarkan nilai segmen D pada harga segmen C !! Fuhh menarik sangat ni, bakal pemilik Civic ni akan merasa featuring dalam segmen D pada kadar harga segmen C. Aku dok sebut segmen-segmen ni korang tau ke tak? Nah korang boleh refer info segmen [Klik sini
Civic generasi ke-10 ni menjadi pengubah dalam segmen C dari segi reka bentuk, prestasi dinamik, penjimatan bahan api, keluasan, kualiti ruang dalaman dan ciri-ciri keselamatan. Honda menggabungkan reka bentuk luaran yang kemas dan aerodinamik. Rekaan dalaman dan keluasan kenderaan segmen D untuk mencapai keselesaan tertinggi (superior comfort) 

Varian Civic dan Teknologi
Civic baharu turut memperkenalkan enjin 1.5L VTEC Turbocharged baharu yang dibangunkan di bawah “Earth Dreams Technology” Honda menawarkan “Keseronokan Untuk Memandu” (Joy to Drive) dengan prestasi dinamik dan penjimatan bahan api yang cemerlang. Di mana Honda Malaysia merupakan pengeluar kenderaan Jepun untuk pasaran massa yang pertama memperkenalkan enjin turbo ke dalam segmen C. Selain dari enjin 1.5L VTEC Turbocharged, Honda juga memperkenalkan enjin 1.8L i-VTEC. Kedua-dua enjin itu dipadankan dengan kotak gear “Continuously Variable Transmission” (CVT) untuk pengalaman pemanduan yang lancar dan menjimatkan bahan api. Kedua-dua varian Civic serba baharu ini diiktiraf sebagai “Kenderaan Cekap Tenaga” (EEV). Haa, memang elok sangat la EEV ni kerana saranan kerajaan menawarkan kenderaan EEV kepda orang ramai. 
Civic menawarkan Advance Interface menerusi Paparan Audio bersaiz 7” yang pasti menarik perhatian generasi muda. Skrin besar tu. Boleh SYNC dengan Iphone !! Sapa-sapa ada Iphone, boleh sync dengan paparan skrin guna USB atau Bluetooth. Boleh buat call, boleh tengok Waze, play music dan lain-lain, secara tak langsung, meningkatan tumpuan semasa memandu.

Antara ciri yang pertama kali ditawarkan pada Civic ialah: 

Ciri-ciri baru CIVIC
  • Remote Engine Start 
Boleh hidupkan enjin dari jauh guna remote. Kalau kata kita parking di tempat yang panas, tidak berbumbung, kita hidupkan enjin dari jauh je. Dengan secara automatik juga aircond dihidupkan. Lepas tu baru kita pergi kat kereta. Masuk-masuk dah sejuk. Best kan, takde la masuk-masuk rasa bahang. Ada yang tanya kalau start enjin dari jauh tak bahaya ke ? Nanti orang masuk. Okeh, sebenarnya walaupun kita dah hidupkan enjin dari jauh tapi pintu masih dalam keadaan Lock. Hanya pemilik atau pemegang kunci saja boleh buka pintu.
  • Walk Away Auto Lock 
Kereta akan auto lock sekiranya pemandu atau pemegang kunci kereta berada lebih 2 meter dari kereta. Kadang-kadang kita mungkin terlupa nak kunci kereta, maka dengan teknologi Auto Lock ni, kereta akan lock dengan sendirinya. 
  • Electric Parking Brake 
Yang dulu dipanggil Handbrake. Sekarang dah tukar ke Elektric Parking Brake. Kecik je button, push dan pull je. Jimat ruang tengah-tengah tu. Teknologi semakin canggih.. 
  • Auto Brake Hold
Fungsi yang paling berguna masa jem, kawasan arus traffik perlahan. Bertujuan membantu pemandu tekan brek ketika berhenti. Tak faham ? Okey macam ni, ketika kita drive masa jem kan, kejap jalan kejap berhenti, kejap brek kejap brek kan. Masa ni la kalau kita aktifkan auto brake hold ni, ia membantu pemandu brake secara auto. Kereta berhenti je terus automatik brek. Tak perlu tekan brek dah. Lepas tu nak gerak terus tekan minyak je. Mudah kan..
Selain dari itu Honda juga menitikberatkan aspek-aspek keselamatan. Semua varian Civic serba baharu dilengkapi ciri-ciri keselamatan terbaik dalam kelasnya.
Ciri-ciri Keselamatan
  • 6 Beg Udara (Dua Beg Udara Hadapan, Beg Udara jenis “Curtain” dan Beg Udara pada bahagian sisi) 
  • Vehicle Stability Assist (VSA) 
  • Anti-Lock Braking System (ABS) 
  • Electronic Brake Distribution (EBD) 
  • Brake Assist (BA) 
  • Hill Start Assist (HSA) 
  • Emergency Stop Signal (ESS) 
  • ISOFIX 
Spesifikasi Luaran (Exterior) tambahan/perbezaan mengikut varian

Honda CIVIC 1.8S
LED daytime running lights
Projector halogen headlamps
Body color door handles
LED tail lights

Honda CIVIC 1.5L Turbo 

Chrome door handles
Automatic wiper
17-inch two-tone alloy wheels

Body Color Side Mirror (Power Retractable w/ LED Turning Signal)

Honda CIVIC 1.5L Turbo Premium
LED fog lights
Full LED headlamps with auto leveling
Rear spoiler


Warna
Terdapat 5 warna yang ditawarkan untuk Civic baru ni iaitu Merah (Dark Ruby Red Pearl), Kelabu (Modern Steel Metallic) dan Hitam Mutiara (Crystal Black Pearl, disamping dua warna baharu iaitu Perak (Lunar Silver Metallic) dan Putih Mutiara (White Orchid Pearl). 
Harga 3 Varian
Honda menawarkan harga bermula RM113,800 untuk 1.8S (Di atas jalan termasuk insurans) RM127,800 untuk 1.5 Turbocharged (Di atas jalan termasuk insurans) RM135,800 untuk 1.5 Turbocharged Premium (Di atas jalan termasuk insurans)

Servis dan penyelenggaraan
Varian Civic 1.5L VTEC Turbocharged serba baharu dilengkapi sistem pemantauan pintar. Ia memberikan ketenangan minda untuk mengekalkan kecekapan dan prestasi enjin. Ciri ini berfungsi bagi mengingatkan pelanggan masa untuk menukar minyak enjin melalui satu lampu pada speedometer mengenai status servis tersebut. Para pelanggan boleh menikmati jaminan selama lima tahun dengan jarak perbatuan tanpa had dan selang servis 10,000km di 88 buah pengedar Honda di seluruh negara.

Dengan pelancaran model yang signifikan ini, Civic telah masuk ke dalam satu era baru. Civic serba baharu akan mengubah cara pelanggan di Malaysia menikmati dan memandu sebuah kereta. Ia juga meningkatkan harapan pelanggan terhadap kenderaan dalam segmen C dan mengubah situasi ini sepenuhnya. 

Untuk maklumat lanjut mengenai Civic serba baharu, pelanggan boleh mengunjungi mana-mana pengedar Honda. Boleh la usha-usha dengan lebih dekat lagi. Cari showroom berdekatan dengan korang. Juga boleh hubungi noombor dibawah.
Talian Tol Percuma Honda :
1-800-88-2020 
atau layari laman web 
atau 



Korang boleh baca pengalaman aku Konvoi Honda Civic bersama Honda Malaysia [Konvoi Honda Civic]

No comments:

Post a Comment