Sunday, November 18, 2018

Review Ramen terbaru dari Samyang | Ramen Bulgogi, Topokki, Kimchi dan Jjajang

Samyang family, produk terbaru dari Samyang. Ada 4 perisa terbaru semuanya. Ramen Bulgogi, Ramen Topokki, Ramen Kimchi dan Ramen Jjajang. Produk terbaru dari Samyang ni merupakan kategori perisa ramen yang tak pedas atau kurang pedas. 2 dari ramen ni stir-fried (kering atau tidak berkuah) dan 2 lagi perisa sup. Selalu kita dengar yang Samyang Spicy Ramen kan. Haa ni memang berlainan sikit. 

Kategori perisa Samyang Baru
Stir-Fried (Ramen Bulgogi & Ramen Jjajang)
Soup (Ramen Kimchi & Ramen Topokki)

Ramen Bulgogi (Stir-Fried)
Ramen ni kalau ditranslatekan - ramen perisa daging salai Korea Style. Paket berwarna kuning. Memang sedap. Korang boleh tengok kami review Samyang Ramen Bulgogi di sini. 
Samyang Ramen Bulgogi

Ramen Kimchi (Soup)
Kimchi - Jeruk sayur. Ramen perisa jeruk sayur korean style. Rasanya agak masam-masam manis. Paket berwarna oren. Boleh tonton review Samyang Ramen Kimchi kami di bawah. 
Samyang Ramen Kimchi

Ramen Topokki (Soup)
Okeh setelah di translate topokki ni beras kek. Rice cake.. yang juga popular di Korea. Tak pernah rasa. Paket berwarna merah. Rasanya ada sikit pedas. Boleh tonton video kami buat review Samyang Ramen Topokki ni. 
Samyang Ramen Topokki

Ramen Jjajang (Stir-Fried)
Ramen kacang hitam. Buat masa ni belum review lagi. Stok dah ada kalau dah buat nanti kami update. Paket berwarna hijau gelap. Kalau Spicy ramen Jjajang dah pernah makan. Kuah hitam pekat melekat.. Apapun tunggu.. kalau dah buat review nanti kami update.. 

DAH UPDATE DEC 1 2018

Kat mana beli Samyang Baru ni ?
Okeh kat mana nak beli Samyang baru ni ? Aku beli dekat Village Grocer Mytown dan aku jumpa dengan Giant Hypermarket Ampang Point. Sekarang dah hampir semua hypermarket dah ada jual. Kalau tak jumpa korang cari online je. 

Brapa harga samyang baru ni ?
(Brapa harga ramen topokki, ramen kimchi, ramen jjajang, ramen bulgogi?)
Okeh harga samyang baru ni tak sampai RM10. Jauh lebih murah dari Samyang Spicy Ramen yang rata-rata harga Rm19-Rm26. Tapi tak boleh compare sangat sebab mee dia tak sama dengan spicy punya. Yang spicy tu ramen dia tebal dan yang baru ni kecil macam maggi mee.. 

Banyak lagi review dan challenge samyang dari kami. Korang boleh subscribe youtube channel kami. Klik link ni DAUS REDSCARZ. Korang juga boleh tengok review-review untuk produk lain seperti Maggi, Mamee dan lain-lain lagi.. 


2 comments: