Thursday, July 13, 2017

Champs Malaysia memperkenalkan MY CHAMPION Mobile Application

Zaman kecik-kecik dulu pernah tak korang bercita-cita nak jadi doktor ke, jadi peguam ke, jurutera ker ? Tercapai tak ? Aku dulu bercita-cita nak jadi pegawai bank namun tersasar jauh. Aku sedar kat mana silapnya, aku malas belajar dulu, lagi satu kita kurang pendedahan dan kurang pengetahuan tentang perjalanan menuju kerjaya ni. Tapi apapun sekarang dah macam-macam cara nak lead kita mencapai cita-cita kita. Mahu tak mahu je. Dan sekarang ni kita tak nak benda begini berlaku pada anak-anak. Bagaimana nak kenal potensi anak-anak dalam membentuk kerjaya mereka nanti. Setiap anak-anak kita pasti ada cita-cita dan minat masing-masing. Di samping guide ibu bapa dan ajaran dari sekolah terdapat pelbagai cara lain. 
MY CHAMPION Mobile ApplicationLaunching MY CHAMPION Mobile Application antara CCM PHARMACEUTICALS dan WATSONS MALAYSIA

Antaranya baru ni, CHAMPS (CCM PHARMACEUTICALS) dengan kerjasama WATSONS MALAYSIA telah melancarkan sebuah mobile application berbentuk educational dipanggil aplikasi MY CHAMPIONAplikasi yang direka khas untuk terokai potensi kerjaya untuk anak-anak. Sangat interaktif dan menyeronokkan. Sangat sesuai untuk anak-anak berumur dari 7 hingga 12 tahun.
MY CHAMPION Mobile ApplicationMajlis pelancaran turut dihadiri oleh murid-murid dari SK Kampung Jawa. 

Objektif utama aplikasi ni bertujuan untuk meningkatkan kefahaman dan mengenali bakat serta potensi anak-anak untuk mencapai cita-cita. Bermain permainan uji minda bersama-sama ni dapat mengeratkan hubungan antara ibu bapa dan anak-anak. Saling berinteraksi antara satu sama lain.

Menarik kan ?? Haa, tunggu apa lagi, jom la download. Kat mana nak download apps ni ? Korang boleh download aplikasi MY CHAMPION ni di APP STORE dan GOOGLE PLAY secara percuma. Aku yakin ibu bapa sekarang ni ada telefon pintar dan anak-anak dah mahir menggunakan telefon pintar ni. 
MY CHAMPION Mobile Application
CHAMPS jenama terkenal multivitamin untuk kanak-kanak. Mother's Choice for Champions

MY CHAMPION MOBILE APPLICATION | APLIKASI MY CHAMPION
Macam mana nak mulakan Application ni..
HOW TO SIGN UP
MY CHAMPION Mobile Application
Korang sign up dulu guna email atau melalui akaun facebook. Kalau korang tak sign up still boleh main tapi takde reward.
Contoh sign up

MY CHAMPION Mobile Application
Macam biasa akan ada confirmation email untuk aktifkan link email akaun. Lepas aktifkan link, akan keluar paparan seperti dibawah ni.

HOW TO PLAY
MY CHAMPION Mobile Application
1. NEW GAME

Ok, mula-mula nak main pilih NEW GAMETerdapat 5 kerjaya dalam aplikasi MY CHAMPION | Doktor, Ahli Sukan, Selebriti, Juruterbang dan Chef. Jadi pilihan di tangan anak-anak atau ibu bapa untuk buat pilihan. Tengok mana yang dorang minat. 

2. SELECT AMBITION | Pilih kerjaya 
MY CHAMPION Mobile Application
Sebagai contoh aku pilih Athlete
MY CHAMPION Mobile Application
3. PLAY BY STAGE
Terdapat 5 stage dan terdapat 5 kategori soalan untuk dijawab sampai habis.
Stage 1 : General Knowledge

Contoh-contoh soalan. Setiap stage ada 10 soalan untuk dijawab. DAN korang akan di beri masa 20 saat untuk menjawab setiap soalan. Setiap jawapan pertama yang tepat, dapat 100 point, kalau jawab kali kedua baru betul dapat 50 point. Kalau salah dua-dua pilihan atau tamat masa jawab korang dapat 0 point. 

4. ANSWER THE QUESTION GIVEN
MY CHAMPION Mobile Application
MY CHAMPION Mobile Application
MY CHAMPION Mobile Application
MY CHAMPION Mobile Application
FUHH nampak tu, hebatnya aku main.. Ehhh ini cuma contoh saja. Nak bagi korang faham permainan dia. 
MY CHAMPION Mobile Application
Selesai 5 stage aku main. Maka dengan point-point terkumpul, boleh claim reward !!
MY CHAMPION Mobile Application
Alhamdulillah, menang E-Voucher code sebagai reward. Ni aku baru main-main je. Next time pulun lagi.. 

5. Win E-Voucher code as REWARD
MY CHAMPION Mobile Application
Nah reward untuk aku. Lagi banyak point dapat lagi banyak tinggi nilai rewards. Good luck, benefit kalau dapat reward tinggi boleh checkout vitamins watsons banyak-banyak dengan claim reward tu. Menarik kan ! Sambil belajar dapat kumpul reward. Mak-mak mesti suka.. Jimat duit beli vitamin.. 

HOW TO CLAIM REWARD 
MY CHAMPION Mobile Application

Kalau siapa biasa beli barangan online, ikut step yang bagi kat atas ni mudah sangat. Apapun korang boleh lawat website Watson Malaysia untuk maklumat lanjut. 

Jommm download sekarangggg... 

7 comments:

  1. Best pulak apps ni... Dah terinstall terus kat phone, hahahaa

    ReplyDelete
  2. Walaupun berbentuk games tapi bagus apps ni. Boleh bantu anak² kita memahami kerjaya apa yang sesuai dengan minat mereka.

    ReplyDelete
  3. Voucher utk shopping kat watsons online je ye?

    ReplyDelete
  4. Ok.. dah install..boleh start apps ni nk dptkan voucher

    ReplyDelete
  5. Bagus apps ni sebab dapat menarik minat anak-anak untuk menerokai dan memahami tentang satu satu kerjaya. Lebih bagus lagi sebab dalam bentuk game.. jadi memang dapat tarik minat anak-anak.

    ReplyDelete
  6. dari ritu blum install lagi.. jp g nak install la . heheh boleh la ajar sikit2 kt little boy

    ReplyDelete