Saturday, August 30, 2014

Rekod Perkembangan dan Pencapaian Murid | Akif Danish

Balik dari sekolah Akif mesti nak main tab la, main henfon, koman sekali mesti tengok tv. Risau aku sebenarnya, kalau asyik layan gadget dan hiburan ni. Dah try cuba limitkan masa Akif untuk main benda-benda ni tapi kurang berhasil. Akif lagi bijak menagih simpati. Haha.. Semalam Akif bawa balik buku rekod perkembangan dan pencapaian murid senang cakap "report card". Haa, tengok keputasan Akif penggal pertama.
Fuyooo... Akif dapat no 3 dari 30 murid dalam kelas, cayalah Akif. Anak aktif ni kita nampak je main banyak tapi masa kat sekolah Akif tumpu perhatian. Kat rumah lambat tidur pulak tu, risau pergi sekolah mengantuk je. Apapun yang aku perhatikan Akif ni cepat tangkap apa yang dia belajar mungkin sebab mulut dia kuat pot pet pot pet bertanya. Haha.. Semoga Akif berjaya dalam pelajaran, jadi anak yang soleh. Amin.. Good luck untuk penggal kedua nanti ya. 

8 comments:

  1. goodluck utk penggal kedua akiff ;)

    ReplyDelete
  2. Akif juga eh nama anak daus ni, Lan pon nama anak dia akif jgk kan...bijak budak nama akif lagi aktif, memang bebudak skrg ni mcm tu..otak dorang ligat , minda kreatif..tapi kta sbg bapa kena pantau jugak takut bila dah keterlaluan yg biasa akan menjadi kewajiban yg tak boleh ditinggalkan. SUSAH NAK BERENTI nanti.. Tak apa, didik anak ikut zaman di mana mereka berada. InsyaAllah.. tugas kita memantau adalah tanggung jawab.

    ReplyDelete
    Replies
    1. sorg lagi anak kak lyn pon akif gak. ramai la akif
      irrayyan.com

      Delete
  3. Wahhh syabas dapat no 3 dalam kelas... keep moving forwad ye.. Semoga lepas ni dapat nombor satu pula... Amin

    ReplyDelete
  4. tahniah2..lepas ni bagi dapat no satu..Biar peratus tu lebih dari 90..budak2 sekarang memang cerdik2 ..bab akademik memang kena kuat bersaing..

    ReplyDelete
  5. Interruption: Multitasking is one of the simple traits of mobile lives.
    If you and your guy have been dating for a although and you have settled into a routine, and all of the sudden it changes,
    take notice.

    Feel free to surf to my site HorseWorld 3D iphone hack download

    ReplyDelete