Thursday, February 5, 2015

Berkelah kat Sungai Congkak | Pondok Mak Lang

Baru-baru ni cuti Thaipusam, kami pergi berekreasi|berkelah kat Sungai Congkak, Hulu Langat. Dah lama dah tak pergi mandi sungai ni. Paling last pun tak ingat dah. Sungai Congkak ni dekat je dengan rumah aku. Dalam setengah jam je. So takde la nak pergi jauh-jauh. Lagipun cuti sehari je.
Sepanjang sungai ni dah ada tuan punya, tak boleh nak main mandi suka-suka je. Kena sewa tapak ke, sewa pondok, ada chalet dan lain-lain. Lagipun kalau ada tapak ni selesa sikit nak letak barang-barang. Yang tempat kami singgah ni Pondok Mak Lang. Kami sewa pondok harga rm25. Yang gambar sewa-sewa kat atas untuk harian je, bukan untuk yang bermalam. Kalau bermalam harga lain.
Chalet
Ni pondoknya.. 
Ok la nak lepak-lepak, ada tempat letak barang-barang, kalau hujan ada tempat berteduh, tempat barbeque pun ada. Kat sini ada tandas dan tempat mandi. Memang bersih sebab ada orang tukang jaga.

Mandi time!! 
Ni la pot kami.. Boleh tahan la.. 
Sepupu Akif pun ada, lagi rancak la deme main..
Kemain Akif dan Aliah mandi sungai sampai petang tak nak naik lagi. Abis mengecut tapak kaki dan tangan. Takpe la sekali sekala mandi sungai. Risau gak sebenarnya. Sebelum beredar kena mandi bersih-bersih dengan air paip yang disedikan kat situ. Dalam pukul 5 petang kami pun beredar.

3 comments:

  1. salams, seronoknya kanak-kanak:)..mesti airnya sejuk....tk pernah sampai lagi dekat sini...

    ReplyDelete
  2. tak pernah sampai Sg Congkak lagi, tapi sekarang ni mmg macam tu lah nak piknik pun kena sewa pondok dan tapak bagai...macam kat Janda Baik pun sama dah, namun untuk keselesaan jugalah kan.. :)

    ReplyDelete
  3. Wa best nya kalau dapat berkelah macam ni..teringin rasa nak pergi ranchan pool dekat kuching..huhu...

    ReplyDelete