Wednesday, May 23, 2018

Agihan Bubur Lambuk Kempen #sunwayforgood Raya Cheer 2018 Sunway Group

Seawal 6 Ramadan 2018, Sunway Group telah memulakan kempen kemasyarakatan dengan mengadakan give away bubur lambuk atau agihan bubur lambuk sempena #sunwayforgood Raya Cheers 2018. Lebih 4000 bungkus bubur lambuk diagihkan sekitar komuniti di :-
  • Masjid Al Husna, Bandar Sunway
  • Surau Rabiul Awal, Sentul 
  • Surau Al - Mujib, Cheras
  • Masjid Seberang Jaya, Seberang Jaya,
  • Masjid Kapitan Keling, George Town. 
Surau Al-Mujib, Cheras
Syukur alhamdulillah dengan kempen kemasyarakatan yang dianjurkan oleh Sunway Group ni, aku berpeluang merasai sendiri pengagihkan bubur lambuk yang berlangsung di Surau Al-Mujib Cheras. 
Program bermula seawal jam 3 petang. Fuhh walaupun dalam keadaan tengah berpuasa namun bila ramai-ramai macam ni tak terasa penat sangat pun. Sukarelawan-sukarelawan bertungkus lumus membungkus bubur lambuk. Merasa gak aku pengalaman mengagihkan bubur lambuk ni. Selalu jadi orang awam yang beratur ambil bubur lambuk je. Resepi bubur lambuk ni diilham dari Chef dari Sunway® Resort Hotel & Spa. 
Lebih kurang 800 bungkus bubur lambuk diagihkan di Surau Al-Mujib ni. Suasana meriah dengan penduduk yang datang mengambil bubur lambuk. 
Sambil menanti ketibaan penduduk sekitar datang mengambil bubur.  

Turut serta dalam kempen ni Mr Kelly Leong (Cluster Director of Operations for Sunway Hotels & Resorts) Mr KS Wong (Senior General Manager for Sunway Velocity MallMr TS Cheah (Cluster Director, Sales and Marketing for Sunway Putra Hotel and Sunway Velocity Hotel) sukarelawan dari Sunway Group dan sukarelawan dari Malaysia Red Cresent.

Banyak lagi aktiviti-aktiviti yang akan dilaksanakan sempena kempen #sunwayforgood Raya Cheers 2018 sepanjang bulan Ramadan ni. Antaranya Majlis berbuka puasa dengan anak-anak yatim, mengedarkan barangan dapur kepada 40 buah keluarga kurang berkemampuan dari 7 buah kampung sekitar Selangor yang telah dikenalpasti oleh Lembaga Zakat Selangor. Untuk maklumat lanjut korang boleh lawati website www.sunwayforgood.com

Terima kasih kepada Sunway Group yang melaksanakan tanggungjawab sosial seperti program kemasyarakatan sebegini. Sedikit sebanyak membantu menceriakan mereka-mereka yang memerlukan. Semoga dipermudahkan urusan Sunway Group dan sukarelawan-sukarelawan yang menyertai kempen ini. 

Akhirkata, selamat menjalani ibadah puasa kepada Muslimin dan Muslimat di seluruh pelusuk tanahair. 

2 comments: