Monday, January 6, 2014

PASTI :: Hari Pertama Masuk Sekolah

Nama :Muhammad Akif Danish
Umur : 5 Tahun
Hari ni 6.1.2014 merupakan hari pertama anak aku secara officialnya mula sekolah di Pusat Asuhan Tunas Islam (PASTI). Semangat betul bangun pagi tadi. Kejut je terus bangun dan terus pergi mandi. Sejuk hati tengok. Hari ni aku hantar pergi sekolah. Rasanya tak guna public transport kot buat sementara waktu. Sampai kat sekolah tengok anak aku rileks je. Boleh possing-posing dulu sebelum masuk. Kedengaran 2,3 orang budak-budak nangis tadi. Biasa la kan budak-budak baru 5,6 tahun baru nak berpisah sekejap dengan parent. Yang darjah 1 pun ada lagi yang nangis.
Haa, ni lah suasana dalam kelas tadi. Anak aku yang duduk kat tepi kerusi putih. Meja dah penuh. Lambat sikit tadi. Tapi ni belum asing lagi. Campur  budak-budak 5,6 tahun. Time ni Cikgu | Ustazah tengah baca doa. Apapun semoga Akif Danish belajar bersungguh-sungguh. Jadi anak yang Soleh, bijak pandai, hormat pada ibu bapa. Amin.

8 comments:

  1. Yer... hormat org tue yer.. jgn nak selak2 baju pakcik lan... titew malu... kahkahkah...

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha.. selak sbb perut tu dah buncit.. koh3

      Delete
  2. alahaiiiii, comey giler.... semoga menjadi anak yang TAAT pada ALLAH & Ibubapa

    ReplyDelete
  3. Sekolah kat pasti ke?? waaa..tahniah! Fiza dulu tadika pasti jgk ;p tp dlu dulu xdikenali sebagai pasti lg rasenya ..

    ReplyDelete
    Replies
    1. a'ah. dulu wife cakap skolah tu panggil lain. tu yang tak kenal skolah pasti kot. hehe

      Delete