Wednesday, September 30, 2015

Filem Pontianak Menangis REVIEW

Kisahnya aku ke tayangan pratonton baru-baru ni. Fuh seram sejuk tengok tajuk. Mau aja menutup mata..takut bangat siihh..
Filem Pontianak Menangis | 1 Oktober 2015
Sebuah filem Seram Komedi arahan seorang seniman saudara Ismail Jejaka fdam.  Dan ini merupakan filem pertama yang arahan beliau. 

Sebuah filem yang bermesejkan kehidupan masyarakat yang bersatu dan bekerjasama dalam membantu menyelesaikan masalah-masalah yang melanda kampung mereka. Haa macam mana tu...
Sinopsis filem Pontianak Menangis

Sebuah kisah di sebuah kampung yang huru-hara diganggu Pontianak. Bukan itu saja malah kampung tersebut selalu berlaku kes kecurian dan pecah rumah. Kejadian-kejadian ini menyebabkan penduduk kampung berasa tidak selamat dan takut untuk keluar pada waktu malam. 

Oleh kerana tidak tahan dengan ketakutan ini, penduduk kampung telah bersepakat untuk mencari orang yang boleh menghalau pontianak dari kampung tu. 

Salah seorang daripada penduduk kampung, Din Kelentong (Soya) telah memberi cadangan kononnya dia kenal dengan seseorang dari Tanah Jawa bergelar Raja Paku, yang mampu mengusir pontianak dari kampung mereka. 

Akan tetapi, Din Kelentong memang kaki kelentong, Raja Paku tak wujud pun. Sudahnya orang kampung dah bagi tanggungjawab kat Din Kelentong suruh cari Raja Paku. Pening la Din nak cari. Last-last Din dapat idea, dia pakat ngan kawan lama dia, Mat  Yeh (yassin) suruh berlakon jadi Raja Paku. 

Harapkan Raja Paku, Raja Paku pulak jatuh cinta dengan Pontianak! Perghh bagaimana ni? Sedikit demi sedikit rahsia kampung dibongkar dan kenapa Pontianak menangis??? Haa, kenapa kenapa?? Sedih kot!! 

Latar belakang Filem Pontianak Menangis

Filem terbitan Heart & Soul Sdn Bhd bakal merentap seluruh wayang tanahair bermula 1 Oktober 2015. Filem ini dibintangi pelakon-pelakon gabungan Malaysia-Indonesia. Wow mantap tu.. Antaranya:
Soya, 
Hamdan Senario, 
Yassin Senario, 
Ilya Senario, 
Wan Walla, 
Sathia, 
Rahim Sepahtu, 
Joey, 
Watie Elite, 
Bella (Indonesia) 
Sally (Indonesia) dan 
Sayuti (Indonesia)
Jom usha trailer ni..
Jangan lupa nanti datang tengok filem "Pontianak Menangis" ni. Bila? Ulang lagi sekali. Bermula 1 Oktober 2015 di pawagam-pawagam berdekatan dengan rumah korang ke ofis korang ke, di mana-mana ada panggung wayang. Nama pun filem Seram Komedi, kompom ada komedi, ada seram dan part yang lain ada part sedih huhu... Mampukah Mat Yeh bercinta dengan Pontianak??

Selamat menonton...

Terima kasih kepada Heart & Soul Sdn Bhd kerana menjemput Kelab Blogger Ben Ashaari untuk tayangan Perdana Filem Pontianak Menangis.

No comments:

Post a Comment