Thursday, January 26, 2017

Pelancaran GT DOLLAR Malaysia

Apabila teknologi semakin maju seiring dengan peredaran waktu, maka semua benda pun makin canggih. Semuanya hanya di kawal dihujung jari saja. Pernah dengan tak pasal GT Dollar ? Mesti tak pernah kan. Atau baru-baru ni macam pernah dengar je kan tapi tak pasti apa benda GT Dollar ni. Meh nak cerita sikit apa itu GT Dollar ni. 

Pada 16 Januari 2017 baru-baru ni, telah berlangsung majlis pelancaran GT Dollar di Sime Darby Convention Centre, Bukit Kiara, Kuala Lumpur sempena Malaysia Fin Tech Ecosystem Conference dan GT Dollar Grand Launch. Pelancaran ni telah disempurnakan oleh YB Datuk Mas Ermieyati Binti Samsudin, yang merupakan Timbalan Menteri Perlancongan dan Kebudayaan Malaysia. 
YB Datuk Mas Ermieyati Binti Samsudin menyempurnakan pelancaran GT Dollar
GT Dollar
GT Dollar merupakan produk GT Group | Sebuah syarikat dari Singapura yang mempunyai kepakaran dalam penyelsaian inovatif dan juga kepakaran dalam bidang E-dagang. GT Dollar merupakan satu platform e-dagang atau aplikasi e-wallet di mana melibatkan perkhidmatan jual beli secara dalam talian | online dengan hanya guna smartphone. 
GT Dollar App
Dengan hanya Install saja GT Dollar App dalam smartphone korang, dengan mudah korang boleh menikmati pelbagai tawaran, diskaun serta promosi barangan atau perkhidmatan secara global tanpa menggunakan tunai. Bagaimana itu berlaku ? Itulah peranan E-Wallet. 
Dengan menggunakan aplikasi GT Dollar, korang boleh dapatkan tawaran perlancongan, hadiah, makanan, barangan kesihatan dan banyak lagi. Dan yang paling best bila korang install GT Dollar app ni, secara automatiknya korang akan dapat kredit Rm300 dalam akaun GT Dollar tu. Tak percaya ? Cuba install dulu. 
GT Dollar GT Credit
Untuk pengetahuan semua, GT Group bukan hanya mempekenalkan GT Dollar saja, malah GT Group juga mempunyai pelbagai produk lain, antaranya GT Mobile, GT Smart Watch dan GT Wonder Boy. Macam menarik je ni. Semua produk berteknologi tinggi ni. 

GT Mobile
GT Mobile
Salah satu smartphone yang dikeluarkan oleh GT Group. Antara model yang diperkenalkan ialah Model GT-888. Nampak besar dan cun. Nak tau kelebihan dan keistimewaan GT Mobile ? Tunggu next entri aku, biar aku explore dulu GT Mobile ni.

GT Smart Watch
GT Smart Watch
Jam pintar ! Fuhh menarik gak function smart watch ni. Antaranya ibu bapa boleh monitor anak-anak setiap hari. Boleh tau kat mana dorang berada. Boleh remote alarm, panggilan kecemasan dan lain-lain lagi. Tak sabar tunggu kemunculannya kat Malaysia nanti. 


GT Wonder Boy
GT Wonder Boy
Sebuah robot pintar yang telah dicipta untuk pelbagai kegunaan. Cute sangat robot ni.. Boleh berkomunikasi dua hala. Boleh menyembang la kalau boring-boring tu. Dengar kata boleh menghiburkan kerana kemampuannya untuk menyanyi dan menari. Siap boleh jadi personal assistant lagi, menguruskan jadual dan menjadi translator. Okeh hebat-hebat.. Nak satu !!! 
Haa tak lama lagi, sebuah kilang akan dibina di sempadan Negeri Sembilan dengan Melaka bagi pembuatan dan pemasangan robot-robot ni. Anggaran jumlah pelaburan hampir RM300 juta. Bukan saja kilang akan dibuka malah pelaburan ni bakal menawarkan lebih 10,000 peluang pekerjaan dalam masa 5 tahun. Dah boleh riki-riki kerja kosong ni.

Apapun untuk maklumat lanjut dan terperinci korang boleh refer di link-link kat bawah ni. 

www.gtdollar.com
www.gtrobots.com
www.gtmobile.sg
www.instagram.com/gtgroupmalaysia

2 comments:

  1. sangat tertarik dengan yg no 2 tu.. ada info lanjut?

    ReplyDelete
  2. ini belum masuk Malaysia lagi. InsyaAllah nanti ada tu.. try usha kat sini dlu www.gtmobile.sg

    ReplyDelete